Centre de Recuperació de Fauna Silvestre
Centre d´Acollida de Mascotres Exòtiques
Educació Ambiental

Cofib Fundación Natura PArc Gover de les Illes Balears

El Centre d’Acollida de Mascotes Exòtiques es fa càrrec d’aquells individus d’espècies exòtiques que s’han escapat, han estat abandonats o bé el propietari n’ha justificat la incapacitat de mantenir-lo.

Un problema realment alarmant que a les nostres illes  creix dia a dia és el de la proliferació al medi natural d’espècies exòtiques. La principal causa és que molta gent compra animals per capritx o moda, sense saber res d’aquella espècie: la seva longevitat, mida, perillositat, etc. Amb el temps el pobre animal es converteix en una càrrega o en un destorb, llavors la gent amolla aquests animals sense saber les greus conseqüències negatives que aquest fet pot tenir en l’ecosistema.

Poden passar dues coses, o bé que l’animal mori, o bé que s’adapti al nostre medi i es converteixi en una espècie competidora, i desplaci a les nostres pròpies espècies, moltes d’elles d’un gran valor ecològic i científic.

El Centre d’Acollida també manté un Programa d’Adopció d’Espècies Exòtiques.